W jaki sposób raz a dobrze pozbyć się zbędnych kilogramów?
Sport i zdrowie

W jaki sposób raz a dobrze pozbyć się zbędnych kilogramów?

Wielkimi krokami nadchodzi lato, dlatego to już ostatni dzwonek, aby zadbać o swoją sylwetkę i rozpocząć intensywne rozliczanie się z nadprogramowymi kilogramami. Nie jest to łatwe, ale z pewnością możliwe do osiągnięcia. Wystarczy tylko odpowiednio się za to zabrać i zaufać specjalistom.

Motywacja

Mówią, że nie wystarczy tylko chcieć, należy bowiem także wziąć się ostro do pracy. Jest to prawdą, ale od naszych chęci również wiele zależy. Jeśli bowiem nie będziemy mieli odpowiedniej motywacji do walki z nadwagą, nigdy nie uda się nam schudnąć. Będziemy się poddawać i odpuszczać. Łatwiej wtedy przyjdzie popełnianie drobnych błędów i usprawiedliwianie ich przed sobą.Najgorszym wrogiem odchudzania jesteśmy bowiem my sami i nasza niekonsekwencja.

Przede wszystkim w procesie odchudzania warto skupić się nie tylko na motywacji wewnętrznej, ale też na zewnętrznej. Dlaczego? Dlatego, że szczególnie młode osoby, nie odnajdują chęci do walki słysząc „jak schudniesz będziesz zdrowy”, czy”poprawi się wtedy Twoja kondycja”. Ale już na „jak schudniesz kupie Ci tą sukienkę”, „dam Ci wtedy na prawo jazdy” skutkuje dużo bardziej. Tym bardziej dążymy do celu, im bardziej marzymy o danej rzeczy, w tym przypadku naszej nagrodzie.

Więcej o odchudzaniu możesz poczytać na stronie spis.com.pl – ranking tabletek na odchudzanie, wywiady z trenerami personalnymi i wiele innych

http://www.spis.com.pl/

Warto również zaznaczyć, że postawiony przed sobą cel, czyli konkretna ilość utraconych kilogramów powinna być realna, to znaczy nie zakładajmy, że w ciągu miesiąca zrzucimy 25 kilogramów. Nigdy się to nam bowiem nie uda, a tylko zniechęci nas do dalszej pracy nad sobą.

Dieta

Odpowiednio dobrana dieta pomoże przyśpieszyć nasz metabolizm i tym samym zrzucić nam kilka kilogramów. Zaleca się w tym przypadku do skorzystania z doświadczenia dietetyków lub trenerów personalnych a nawet dietchoachów. Określą one BMI pacjenta, a jadłospis ułożą zarówno pod kątem spadku masy ciała, jak również chorób współistniejących oraz jego upodobań kulinarnych.

Jeśli jednak planujemy walczyć z otyłością sami warto poznać kilka zasad prawidłowego odżywiania się.

  • Po pierwsze posiłki powinny być spożywane o stałych porach, w równych odstępach czasowych
  • Po drugie nakładamy małe ilości pożywienia, które długo przeżuwamy i dokładnie gryziemy. Przyjęło się, że na przykład kęs ugryzionego chleba powinno się przeżuwać tak długo, aż nie zrobi się on w ustach bardzo słodki, dzięki zawartości skrobi.
  • Należy unikać nadmiernej ilości węglowodanów. Mała ilość słodyczy dopuszczalna jest tylko raz w tygodniu, a cukier w herbacie i kawie, zastąpcie na przykład słodzikiem bądź miodem, słodkich napojów gazowanych oraz potraw smażonych i tłustych należy całkowicie unikać.

Aktywność fizyczna

Żadna dieta cud nie przyniesie efektów, jeśli nie zostanie połączona z odpowiednio dobranym wysiłkiem fizycznym. Treningi powinny odbywać się przynajmniej trzy razy w tygodniu pod okiem doświadczonego trenera personalnego. Ich czas trwania powinien wynosić minimum 60 minut, jako, że dopiero po upływie pół godziny zaczynamy spalać tkankę tłuszczową. Podczas intensywnego wysiłku fizycznego należy też koniecznie pamiętać o odpowiednim nawadnianiu organizmu.

Post Comment