Czystość i porządek w miejscu pracy zwiększają szansę na awans
Biznes i finanse

Czystość i porządek w miejscu pracy zwiększają szansę na awans

Za zapewnienie odpowiedniej czystości odpowiada pracodawca. Jego zadaniem jest zaangażowanie kogoś, kto będzie odkurzał podłogę i ścierał kurze oraz uporządkuje bałagan. Jest jednak obszar, za który odpowiada pracownik. To jego biurko czy inne podobne stanowisko pracy. Na tej prywatnej strefie też powinna panować czystość oraz porządek. Ważne jest to, jeśli myśli się o awansowaniu.

Niektórzy mają tendencję do czynienia wokół siebie bałaganu. Inni mają przy sobie idealny porządek. Dobrą wiadomością jest to, że to nie jest jakaś cecha wrodzona. Można nad sobą i swoimi nawykami popracować, aby znaleźć się w tej drugiej grupie. Puste kubki po kawie, okruszki ciastek na biurku, porozwalane papiery, ogólna niechlujność, przy takim miejscu pracy nie można czuć się przyjemnie. Na pewno też nie zwiększa się sobie wtedy szansy na awans. Zadbanie o czystą, schludną przestrzeń, o porządek będzie miało pozytywny wpływ na odbiór osoby, która tak czyni. Czystość miejsca pracy daje wrażenie większego uporządkowania wewnętrznego i wyższych kompetencji zawodowych takiego pracownika. Będzie odbierany jako bardziej kompetentny przez współpracowników oraz przez pracodawcę.

Zachowanie porządku dla lepszego wrażenia i większej efektywności

Osoba dbająca o czystość robi lepsze wrażenie. Jest duża szansa, że właśnie takiej osobie pracodawca będzie chciał powierzyć poważniejsze obowiązki, co wiąże się z wyższym stanowiskiem. Pracując w czystym otoczeniu, ma się lepszy obraz samego siebie, co jest bardzo pomocne w uzyskiwaniu sukcesów. Poza tym nie traci się czasu, by znaleźć jakiś drobiazg, który się zawieruszył. Nie gubi się papierów. To daje obraz osoby poważnej i poważnie podchodzącej do swoich obowiązków. Taki pracownik już z racji, że nie będzie tracił czasu na szukanie różnych rzeczy będzie działać bardziej wydajnie. Szukanie tego czy owego to nie tylko strata czasu na tę czynność, ale też dekoncentrowanie się.

Później trzeba jeszcze trochę czasu, by się znów skoncentrować, bo bez tego nie da się działać wydajnie. Lepsza wydajność to większe sukcesy, a to także będzie czynnikiem, który zwiększa szansę na awans. Awans to większy prestiż, większe zarobki, często bardziej satysfakcjonujące zadania, więc jest o co zabiegać. Po tym, co prezentują sobą osoby na wyższych stanowiskach, ocenia się firmę. Tym bardziej więc ważne jest dla pracodawcy, by wybierać na nie osoby uporządkowane, które potrafią zadbać o czystość wokół siebie. Jest to tak samo ważne i doceniane, jak dobra prezencja, czyli dobrze dobrany, schludny, czysty ubiór.

Jeśli pracuje się u siebie, to nie ma żadnej firmy sprzątającej, która dbałaby o ścieranie kurzu z biurka. Trzeba to robić samodzielnie. Ono musi być czyste, jak i cały pokój. Poza tym trzeba dbać o porządek na biurku. Nie ma nikogo, kto dokonywałby oceny pod kątem przydatności do awansu. Jednak, dbając o czystość miejsca pracy, daje się sobie szansę na wyższe dochody. Przyczynią się do tego: lepsze samopoczucie wynikające z czystości otoczenia, lepszy obraz siebie, wyższe poczucie własnej kompetentności, lepsza wydajność pracy.

One Comment

  1. Dobrze się pracuje nie tylko w czystych przestrzeniach, ale również dobrze oświetlonych z odpowiednią temperaturą światła 🙂 Mówię na własnym przykładzie. Pozdrawiam

    Reply

Post Comment